Öt ígéret máris teljesülhet

Nem kért száz napot kormányának Orbán Viktor, és kétharmados többségével a Fidesz már a kormány eskütétele előtt teljesítheti öt választási ígéretét is. Már a héten dönthetnek a kisebb parlamentről, a jövő héten pedig a kisebb önkormányzatok, a kettős állampolgárság és a három csapásnak nevezett kornerszabály is törvényesülhet, továbbá szavaznak az önálló belügyminisztériumról is.

Forrás és teljes cikk:

http://www.fidesz.hu/index.php?Cikk=150612

http://index.hu/belfold/2010/05/19/negy_igeretet_maris_teljesithetnek/

2010. április 4., vasárnap

A "Betonlobbi stúdió" bemutatja




Március 31-én éppolyan váratlanul hozták meg a Zuschlag-per ítéletét, mint amilyen váratlanul átadták az M6-os autópálya déli szakaszát... Az, hogy egy napra esett a két történet, gyönyörűséges szimbóluma a sorsnak, hiszen mindkettő a közpénzek elherdálásáról, ellopásáról szól. Cusi esetén jóval egyértelműbb story, míg az építkezés esetén az alagutak és viaduktok sora jelzi, hogy itt valakiknek valamiért nagyon oda kellett rakni a forintokat...
A Népszabadság online eképpen számol be a fontosabb tényekről:


„Az összesen 81 kilométer hosszú út beruházója, finanszírozója és üzemeltetője az – osztrák, francia és brit cégek által alapított – Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. Az építkezés és a pálya 28 éves üzemeltetése 267 milliárd forintba kerül az államnak, amit havi részletekben törleszt a költségvetés 2038-ig. A pálya kivitelezését – nagyrészt magyar alvállalkozókkal – egy nemzetközi konzorcium végezte. Az építkezés két évig tartott.„


Lehetne hosszan vitatni azt, miféle nyomvonaltervezés szült egy olyan megoldást, amivel jóval több kilométer és több idő eljutni Szekszárdról Pécsre, mint a régi 6-oson. Azt a kérdést is föltehetnénk, miért kell külföldi beruházókat megbízni, ha egyszer az alvállalkozók nagy része magyar.
De ami igazán lényeges és felháborító az az, ahogyan az M6-os kampányelemmé válik. Nem a ténye, hanem a mikéntje.
Közvetlenül az átadás után kampánynagygyűlést tartott a környéken Mesterházy Attila. A helyi televízió természetesen lehozta.

Hogy is van ez, Mesterházy Attila? Amikor vizitdíjról volt szó, amikor a Fidesz azt mondta, ne vegyétek el a pénzt, azt a közel 300 milliárdot az egészségügytől, akkor mi is volt az indoklás? Nincs ingyenebéd, az államnak nincs pénze, csak az embereknek van pénze, és ha valaki azt mondja, adjunk erre vagy arra több pénzt, akkor azt is mondja meg, kitől vegyük el.
Ugye egyértelmű, hogy az autópályát nem az MSZP építette, hanem az emberek? Az ő adóforintjaikból épült. Az ő adóforintjaikat költötték el a regnáló MSZP kormányok ennyire pazarlóan, ennyire meggondolatlanul. Kitalálni valami butaságot a legegyszerűbb dolog. Ehhez nem kell ész. Kicsit bonyolultabb lenne valami okosat tenni: ésszerű tervekkel, költséghatékonyan, gazdaságosan és nem utolsósorban lopásmentesen.

Úgyhogy felejtsük el ezt a fajta kettős beszédet, mely szerint ha nincs pénz, akkor az embereknek nincs pénze, az emberektől nem származik kellő mennyiségű adóbevétel, de ha meg luxusberuházások szintjén költi az MSZP, és Mesterházy Attila dicsekszik az eredménnyel, akkor meg hirtelen már nem az emberek pénzéről van szó, hanem az MSZP eredményeiről.
Egy kormány eredményességét nem átadott autópálya kilométerekben mérik, hanem egyszerű összehasonlításban: mennyit fejlődtek a hozzánk hasonló múltú és nagyságú országok, és mennyit mi. Hogyan változott relatív helyzetünk a különböző mutatók szerint: versenyképesség, GDP, korrupció, adósságállomány és a többi... Mi a helyzet, ha ezeket a tényezőket hasonlítgatjuk versenytársaink eredményeihez?
Ha így nézzük, akkor bizony bármennyire közhelyes, bármennyire irritáló is, mégis igaz: "élenjárókból sereghajtók lettünk".
Ez van, és ehhez képest baromi érdektelen, mennyi autópálya épült a mi pénzünkből.

http://malacnews.freeblog.hu/archives/2010/04/05/Megis_kinek_az_erdeme/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése